Lely en Rockstart lanceren de tweede editie van Feed the Future

Lely roept startups op om zich nu inschrijven voor de tweede editie van ‘Feed the Future’. De Feed the Future startup-competitie wordt ondersteund door Rockstart, wereldwijde accelerator-VC, die een sleutelrol zal spelen in het scouten en selecteren van de startups om met Lely samen te werken. Na een succesvolle eerste editie van deze competitie in 2019, is er dit jaar een oproep aan de volgende generatie technische pioniers om de zuivelindustrie te vernieuwen met hun technische innovaties. Startups kunnen zich inschrijven voor de Feed the Future competitie van 3 maart tot en met 15 mei 2021. De winnaars krijgen de kans om een pilot met Lely op te zetten.

4 maart 2021

x

De wereldwijde uitdagingen van bevolkingsgroei en klimaatverandering vragen om creatieve oplossingen. Lely investeert in innovaties die bijdragen aan duurzaamheid en meer transparantie, maar ook de kwaliteit van leven van dier en mens verhogen in het produceren van voedsel. De Feed the Future competitie is ontworpen om vier uitdagingen in de wereldwijde melkveehouderij aan te pakken: welzijn van de koeien, baanbrekende verbeteringen van machines, duurzame en efficiënte productie, en transparantie in de informatieketen.

“Lely richt zich op de toekomst van de melkveehouderij en wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om een meer winstgevende, aangename en duurzame toekomst te creëren. De Feed the Future startup competitie is een belangrijk initiatief om de volgende generatie gepassioneerde en slimme entrepreneurs te vinden om hun innovaties toe te passen in onze sector. Wij kijken ernaar uit om met startups samen te werken en te innoveren.” Martijn Boelens, CTO bij Lely.

“Bij Rockstart, is het onze taak om de volgende generatie baanbrekende startups te ontdekken, te helpen versnellen en in hen te investeren. Daarom is het werken met Lely aan Feed the Future 2021 (voor de tweede keer!) heel passend. Na het succes in 2019 kunnen we nu een nog betere editie neerzetten, waardoor we ook een hoge kwaliteit van samenwerkingen tussen de startups en Lely kunnen verwachten.” - Kim Geesink, Director of Corporate Engagement, Rockstart.

De Feed the Future competitie sluit goed aan bij ‘Farm of the Future’ visie van Lely. In de visie op de boerderij van de toekomst staat de koe centraal. Repetitieve taken worden geautomatiseerd en de melkveehouder kan zich focussen op de dingen die voor hem of haar echt belangrijk zijn. Er is ook steeds meer aandacht voor de impact van het boerenbedrijf op het milieu en de strengere regelgeving. Al deze elementen zijn onderdeel van de visie op de boerderij van de toekomst waarin circulariteit en transparantie van het melkveebedrijf verder is uitgewerkt.

Voor de Feed the Future competitie worden startups daarom uitgenodigd om voorstellen in te dienen die bij de volgende thema’s aansluiten: dierenwelzijn, baanbrekende verbeteringen van machines, duurzame en efficiënte productie, en transparantie in de informatieketen.

Startups kunnen meer informatie vinden en een aanvraag indienen via https://feedthefuture.io/activity/challenge-2021/.
De deadline voor aanmeldingen is op 15 mei 2021.